Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Skivstång/intervall.

Kategori: Träning.

En liten reflektion för min egen del (tja, allt jag skriver här är för min egna del...)
 
Idag var jag på mitt tredje skivstångspass i år. De senaste två gångerna var i januari och jag kände mig faktiskt berydligt starkare idag.
T.ex. vanliga bicepscurl kunde jag har 5 kg mer än mina gamla vikter och likadant i bänkpressen. Detta är två övningar jag har varit extremt svag i och jag utvecklades inte alls de åren jag "bara" tränade på Friskis.
 
Ett par övningar jag ska ta med mig är dock dessa:
  • Magövning sittandes på bänk, mycket bakåtlutad. I varje hand en vikt som med rak arm lyft ovanför huvudet.
  • Axelrotationer. Inte bara ut, upp, ner, tillbaks. Utan ut, upp, ihop med armbågarna, tillbaks, ner. Den kändes!
  • Vader. Måste köra vadpress!
Dessutom måste jag köra mer flex/intervall. Jag kände mig lite stel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: