Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Crossfit 130304.

Kategori: Crossfit.

Idag gick det upp ett ljus för mig: Att på måndagar är det ju alltid Pullups! Och på onsdagar Front Squats och på fredagar Styrkefrivändningar.
 
Uppvärming: (tror att det var en övning till men jag får sova på saken)
3 varv av:
3 X 1 SDHP, 1 rysk sving, 1 amerikansk sving
5 Pullups
50 enkelhopp
 
Teknik:
Pullups (Jumping för mig)
5+5+5+
Jag är fortfarande kass. Körde med handskar idag så nu har jag inte så ont. Det blev 5+5+8 st.
 
Marklyft
Jag har inte kört så mycket marklyft så jag försökte hitta rätt vikt.
3 omgångar med 5 lyft i varje.
40, 50, 60 kg
 
WOD:
4 varv av
15 (10) Pullups (Jumping i mitt fall)
15(10)  Ryska svingar, 18 kg
30 (20) Squats
 
Av någon anledning började jag med RX, det vill säga de högre siffrorna, men efter ett varv bytte jag till medel. 6,37
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: