Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

HIT.

Kategori: Träning.

Idag hade dom ett extrainsatt HIT (HögIntensivTräning) som jag faktiskt kunde gå på! Jag har bett min chef att mixtra lite med schemat så att jag framöver någon gång kan gå på den normala tiden (torsdagar 17.30) och även cirkelfys på tisdagar 18.30.
Jag var lite nervös innan men jag kommer inte be att få jobba istället.
 
Efter uppvärmningen som var två låtars joggande som avbröts med lite björngång, krabbgång, indianhopp och box var det en tekniklåt där vi gjorde benböj och höftfällningar.
 
Själv passet innebar att vi 24 personer delades in i 4 olika grupper som hade varin zon. I varje zon befann vi oss i 4 minuter och där ägnade vi oss åt 3 olika övningar som vi skulle göra så många varv som möjligt av. Efter dessa 4 zoner var det även en final på 6 minuter.
 
Zon 1:
Hopp över/krypa under häck x 5
Pushpress med skivstång x 10
Rodd med skivsång x 15
 
Zon 2:
Utfallshopp x 10
Zickzackspring till andra delen av salen
Armhävning x 10
Zickzack andra sidan, tillbaks till början
 
Zon 3:
Marklyft med kettlebell x 10
Sving med kettlebell x 10
Situp x 10
 
Zon 4:
Kamelen x 10 (plankan på händer, ner på armbåge och sen upp på händer igen osv.)
Längdhopp med burpee över salen
Höga hopp x 10 innan vi länghoppade/burpeeade tillbaks...
 
Final:
6 min, 2 och 2. En stod mot vägen och gjorde benböj, den andra ruschade till andra väggen, gjorde 3 burpees och sprang tillbaks för att byta av den andra.
 
Läget nu: Trött

Kommentarer

  • Annika säger:

    Det låter som ett grymt bra pass! Blir nästan liten sugen på Friskis i alla fall :-)

    Svar: Det var det! Jag är öm i kroppen idag, Ses snart eller!?
    Chris

    2013-01-13 | 14:17:10

Kommentera inlägget här: