Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Crossfit dag 1.

Kategori: Crossfit.

Åh varför skrev jag inte detta i måndags?
Jag ska försöka minnas vad vi gjorde.
 
Jag går i alla fall en intokurs i crossfit, 8 tillfällen: måndagar och onsdagar 20-21. Vi går igenom mycket teknik och de vanligast övningarna man stöter på.
 
Uppvärmningen var 2 varv av björngång, höga knän, krabbgång och något mer.
 
Dag 1 bestod av teknikgenomgång av squats och ringrodd. Vi gjorde även en del armhävningar och jag har lärt mig att man ska ner hela vägen i backen med bröstet. Alla övningar ska göras så stora som möjligt.
 
WOD:en var 4 varv av squats, armhävningar och ringrodd. Jag tror att det var10 repetioner av varje. På tid. 3.36 för min del. Sista tillfället blir det samma WOD igen men denna gång som uppvärmning, så det ska bli kul.
 
Vad fort man glömmer vad man gjorde häromdagen, jag är inte säker på om jag fått till allt här...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: