Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Rant.

Kategori: Allmänt.

Hej vänner.
Nu kommer jag skriva lite osammanhängande, och lite personligt. Jag behöver få lite ord ur mig.
 
Jag har haft ett hittills ganska jobbigt år. Inte för mig personligen, men nära och kära har haft det jobbigt och det har påverkat mig. När jag ät stessad/pressad brukar jag lugna ner mig genom att äta dumt. Jag belönar/bestraffar mig med socker i form av lösgodis, chokad, chips, kakor, glass... Och ätit har jag gjort. Nu är jag tyvärr inte personen som kan ta en bit choklad och vara nöjd sen. Nej, två stora chokladkakor och sen sockerkoma. Som straff blir det ingen kvällsmat och så är eländet igång. Igen. När jag har satt igång karusellen snurrar den på ett par dagar eller veckor och nästan hela året har varit på detta sätt. Nu räcker det.
 
Nu är jag trött på det här. Så trött. Nu är det min tur att må bra.
Jag ska inte belöna/straffa mig med sånt jag vet är dåligt. Jag mår inte bra på socker. Jag vill inte stoppa i mig konstgjorda ämnen, E-ämnen, konserveringämnen. Det är ingen belöning. Det är det värsta man kan göra med kroppen. Och när jag ändå tränar så mycket som jag gör så borde jag ju förstå.
 
Jag smyger och jag ljuger.
 
Ni som var hos mig igår (tack för en fin kväll!) vet att det blev massa gott över. Nu lyckades som tur var att slänge en hel del av det redan på natten, och hade jag inte gjort det hade jag leget sockerdäckad hela dagen.
 
Jag är trött på att ha ont i magen, var illmående och uppsvälld som en ballong, med vätska i kroppen och svullna fingrar. 
 
Detta funkar för mig:
Frukost, lunch, middag och mellanmål.
Regelbundet. Inte hoppa över måltider.
Inga sötsaker i veckorna. Mörk choklad och nötter på helgerna.
 
Nu: omstart.