Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Crossfit dag 6.

Kategori: Crossfit.

Oj, vi är redan på dag 6 av 8 när det gäller intro-kuresen jag går. Det innebär att det snart är dags att köpa ett "riktigt" träningskort och gå på de ordinarie passen. Kul men läskigt!
 
Idag repeterade vi Over Head Squats och byggde på Push Press till en Push Jerk. Jag tror att jag fick till det tillslut.
Sedan gick vi vidare till frivändningar med medicinboll (3/6/9 kg) Nästa gång ska vi köra med skivstång.
Sista teknikgrejer var Pullups som är den värsta övningen jag vet. Jag gjorde den hoppande varianten när jag stod på en box men satan vad jobbigt det är ändå. När jag började att träna var det värsta jag visste armhävningar för att sedan övergå till såndär cykling med benen när man ligger på rygg. Förstår ni vilken jag menar? Man brukar börja med bara benen och lägga till armarna sen. Men nu klarar jag ju av dom men det känns tveksamt om jag någonsin kommer att klara en Pullup.
 
Dagens WOD:
7-6-5-4-3-2-1
Push Jerk
Medicinbollsfrivändning
Jumping Pullup
 
Jag tappade räkningen mitt i och gjorde nog ett varv extra där mitt i. Dessutom glömde jag en sväng hur man gjorde en Push Jerk, men det gick vägen tillslut. Ca 7 min hamnade jag på.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: