Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Kettlebell 130228.

Kategori: Kettlebell.

Hej!
Idag var jag på ett Kettlebell-pass. Det var skoj!
Till uppvärmning gjorde vi Turkish Getups, amerikanska svingar, Squats och hopp med hopprep.
 
Styrka:
Halva Turkish Getups (Nea, jag körde med 8 kg! Den övningen som är på cirkelfysen du vet.)
5 höger, 5 vänster. 3 varv. Vila 60 sek mellan varje set.
 
Windmill:
5 höger, 5 vänster. 3 varv. Vila 60 sek mellan varje set.
 
WOD 1:
2 och 2, en jobbar en vilar.
100 Alternerande svingar (14 kg)
80 Goblet Squats (14 kg)
60 Powersvingar (när den andra trycker ner Kettlebellen, 14 kg)
40 Figure-8-2-Uppercut (12 kg)
20 Kettelbell Wallball
 
10 min tog det
 
WOD 2:
Denna hann vi inte riktigt med som det var tänkt så vi gjorde en liten variant.
Egentligen skulle var vara 15 min, med start varje minut:
Minut 1:
1 Sumo Death Lift High Pull
1 Rysk sving
 
Minut 2:
2 Sumo Death Lift High Pull
2 Rysk sving
... osv
 
Vi hade dock bara 5 min kvar innan nästa grupp så vi körde utan vila. Jag körde med 16 kg och hann precis upp till 10 repetioner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: