Chris

Min träningsdagbok, smink, shopping, vegetarisk LCHF och jag.

Kettlebell-seminaire.

Kategori: Kettlebell.

I lördags hade vi ett seminaire i boxen med tema kettlebell. Vi var bara fyra personer och två ledare så det var jättebra för oss som var där.
Vi övade teknik och körde 3 av 5 övningar från "Kettlebell Pentathlon".
 
Vi gick igenom svingar, tunga svingar med bälte, enarmssvingar, clean, press, push press, clean&press, clean&jerk, halfsnatch och snatch.
Idag är jag lite öm och har endel blåmärken med det var en nyttig dag.
 
Det där Pentathlonet jag mände där uppe är 5 olika övningar. 6 min på varje med 5 min vila. Jag körde första övningen med 10 och de andra med 8.
Vi körde:
Clean -120 reps max. (120)
Jerk - 120 reps max. (117)
Half snatch -108 reps max. (82)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: